Merhaba IT Uzmanı Arkadaşlar;

Bildiğiniz gibi kullanıcılar arasında büyük ekran telefon kullanma modası oldukça yaygınlaştı… Fakat biz IT Uzmanları için mobil çalışmanın önemi gün geçtikçe çok daha önem kazandı.

Bir IT Uzmanının en şikayetçi olduğu konu Şirket dışında olduğu zamanlarda sisteme çabuk ve pratik şekilde ulaşamamak ve gereken müdahaleleri zamanında yapamamaktır.

Bunun önüne geçmek için benim size tavsiyem tüm IT Sisteminizi bir cep telefonundan yönetilebilir hale getirmek…

Canberk bizde biliyoruz bunları hatta yapıyoruz fakat 5″ ekranda nereye kadar Tabletlerdede telefon özelliği yok hem telefon hemde Tabletmi taşıyacağız yanımızda yapma etme dediğinizi duyar gibiyim…

İşte tam bu noktada size çok güzel bir tavsiyem var.

Şimdi elinizdeki işe yaramayan IPHONE veya Android telefonlarınızı çöpe atın 1 adet 3g Özellikli Tablet alın.

7″ bir Tablet biz IT uzmanları için yeterlidir daha büyüğü gereksiz bence…

Bu tableti 3g özelliği sayesinde Hem telefon vende tablet olarak kullanacağız.

Fakat bir sorun var… 3g li Tabletler Türkiye pazarna girerken Ucuz olmaları 3g/Alo vergisinden muaf olmak için GSM özelliği yazılımsal olarak kapalı geliyor. Fakat donanım olarak desteklemektedir.

Bizim yapacağımız işlem Tabletin GSM Özelliğini yazılımsal olarak açmak ve kullanmak olacak.

Öncelikle ben ” Lenovo Tab2 A7-30H ” Model 7″ Tableti çalıştığım Firmama Satın Aldırttım.

Tablet geldiğinde GSM Özelliği yok olarak geldi. Şimdi Mantık şudur Bu Lenovo Tab2 A7-30H model tablet ürün kodundan anlaşılacağı gibi 30H modeli bu ürün Yurt dışında Lenovo Tab2 A7-30HC olarak satılmakta HC demek GSM özelliği açık demek kısaca…

Şimdi ne yapacağız Lenovo Tab2 A7-30H modelin ROM’unu silip onun yerine Lenovo Tab2 A7-30HC ROM ‘unu Tabletimize yükleyeceğiz. ( Bir nevi Bilgisayarınızı Windows 7 ‘den Windows 10 Upgrade Ettiğinizi varsayın… )

ŞİMDİ GELELİM YAPTIĞIM İŞLEMLERE:

* Internet Üzerinden Lenovo Tab2 A7-30HC ‘ Romunu indirdim.

* Tabletimi USB Kablosu İle Bilgisyarıma Bağladım.

* SP FLASH ROOM Yükleme Programını İndirip Bilgisayarımda Çalıştırdım. ( Burada Yapılan Tek Ayar İndirdiğiniz 30HC Room ‘unun Yolunu Göstermek )

* Bu İşlem Bittikten Sonra Tablet Kendini Kapatıp Açıyor.

* Ve GSM Özelliği Açılmış Halde Kullanımınıza Sunuluyor.

İşte Hepsi Bu Kadar.

Ben bu işlemi Lenovo Tab2 A7-30H Modelinde yaptım Tüm 3g özelliği olup Yurt dışımda Room’u olan tüm modellerde bu şekilde yapılıyor.

Böylece hem sadece 1 adet büyük ekran telefon kullanmış oluyorsunuz ve tüm IT İşlerinizi büyük ekranlı telefonunuzda kolayca hallediyorsunuz.

 

Canberk Kağan PİŞKİN Dip Not : Tüm Meslek Hayatım Boyunca Özellikle IPHONE Gibi Saçma Sapan Cihazlara Binlerce TL Harcayan Kişilere Akılsız Gözüyle Baktım Tamamen Gereksiz Şeyler. Ben 500 TL ‘lik 7″ Markalı Kaliteli Tabletimi 3.000 Küsür TL Vererek Aldığınız IPHONE’den Daha Kullanışlı Hale Soktum Tavsiye Ederim. Boşuna Binlerce TL Harcayıp İşinize Yaramayacak Donanımlara Paranızı Harcamayın.